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Journal

Urban Research & Practice

Aims and scope

Urban Research & Practice is a well-established and exciting journal that publishes a wide range of original academic research articles along with innovative articles on policy and practice. The journal is published in association with EURA (European Urban Research Association), is a cross-disciplinary journal, with a focus on urban studies.

Urban Research & Practice seeks to reflect and further enhance the rich diversity of thought, approach and research that currently characterises the study of urban areas in Europe and elsewhere. As such it aims to be a key part of the renaissance of Urban Studies currently taking place, making contributions to academic research and policy development. The journal publishes research of the highest quality relating to the challenges facing urban environments today. Another key aim of the journal is to seek to bridge the intellectual and geographical 'divides' that currently exist in the field of urban affairs - specifically the North/South divide and the East/West divide and also divides between distinct academic disciplines.

The journal includes papers that:

  • provide a systematic description of :
  • urban issues
  • urban developments
  • urban policies or
  • urban policy-making and policy implementation
  • seek to explain variations in urban policies or urban governance cross-sectorally or cross-nationally or that seek to explain such variations over time
  • analyse and/or evaluate the effects of urban policies or process of urban governance
  • analyse European and International factors that impact on urban areas, urban policies and urban governance
  • urban sustainability (environmental, economic and social dimensions)

Policy articles, practice articles and book reviews

As well as traditional academic papers, the journal also publishes policy reviews, practice and project reports and book reviews. The policy section focuses on new policies launched at the European, national and regional levels that are of relevance to a wider audience. The practice and project report section focuses on innovative projects, conferences and events being carried out at a local level (in cities or regions).

Peer Review Statement

All manuscript submissions are subject to initial appraisal by the Editor, and, if found suitable for further consideration, to peer review by two independent, anonymous expert referees. All peer review is double blind.

 

"With the renewed world-wide interest in cities, Urban Research & Practice  fills an important gap and provides a valuable forum for high quality, interdisciplinary urban research and policy analysis."
Professor Ivan Turok
University of Glasgow, UK

"International in scope and multi-disciplinary in ambition, Urban Research & Practice provides an important forum for the latest thinking from the worlds of academia and the urban professions. It is unmatched by any other journal of its kind."
Professor Paul Kantor
Department of Political Science, Fordham University, New York, USA

 

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Anfahrt & Lageplan

Der Campus der Technischen Universität Dortmund liegt in der Nähe des Autobahnkreuzes Dortmund West, wo die Sauerlandlinie A45 den Ruhrschnellweg B1/A40 kreuzt. Die Abfahrt Dortmund-Eichlinghofen auf der A45 führt zum Campus Süd, die Abfahrt Dortmund-Dorstfeld auf der A40 zum Campus-Nord. An beiden Ausfahrten ist die Universität ausgeschildert.

Direkt auf dem Campus Nord befindet sich die S-Bahn-Station „Dortmund Universität“. Von dort fährt die S-Bahn-Linie S1 im 15- oder 30-Minuten-Takt zum Hauptbahnhof Dortmund und in der Gegenrichtung zum Hauptbahnhof Düsseldorf über Bochum, Essen und Duisburg. Außerdem ist die Universität mit den Buslinien 445, 447 und 462 zu erreichen. Eine Fahrplanauskunft findet sich auf der Homepage des Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, außerdem bieten die DSW21 einen interaktiven Liniennetzplan an.
 

Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.

Vom Flughafen Dortmund aus gelangt man mit dem AirportExpress innerhalb von gut 20 Minuten zum Dortmunder Hauptbahnhof und von dort mit der S-Bahn zur Universität. Ein größeres Angebot an internationalen Flugverbindungen bietet der etwa 60 Kilometer entfernte Flughafen Düsseldorf, der direkt mit der S-Bahn vom Bahnhof der Universität zu erreichen ist.

Interaktive Karte

Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark.

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